Halloj i sommarvärmen!!
Det blir inte jättemycket nytt här under sommaren har jag märkt!! Jösses, var tar tiden vägen??
Tänker varje kväll, IKVÄLL ska jag göra massor av kort..MMMmmm, eller hur!! Ikväll har jag målat tre bilder och gjort en prototyp till ett kort men sen blir det inte mer..är verkligen jättesugen på dagen och när lugnet lagt sig på kvällen är inte samma känsla där..MEN det är ju sommar och då ska man inte sitta inne.. Idag har vi varit i Borgholm hela familjen, käkat lunch, strosat på stan och varit lite turister som vi säger!! Avslutade dagen där med en badstund i poolen vid en camping där vi parkerat..väldigt uppskattat av båda barnen!! och oss vuxna för all del..
vad det gäller scrapbooking så har jag levererat dopkorten och de blev väldigt uppskattade!!! Kul att göra och kul att göra någon så nöjd!! Lådan här hemma ekar tomt och det är dags att fylla på inför hösten ..så fort det blir lite dåligt väder..!!! Gunilla på scrappamemej öppnar snart sin atelje där man kan handla scrapmaterial och även sitta och scrappa med oss galna scrapbookare...jag längtar verkligen.. man får såå mycket inspiration och mycket roligare att sitta tillsammans..hon kör igång i slutet av augusti tror jag (återkommer med exakt datum), OCH ju fler vi är ju roligare blir det!!! Har en massa nytt material och stämplar som jag knappt hunnit använda så det är dags för en regnig dag, de har sagt att lördag(imorgon) blir det dåligt!! Man kan ju hoppas..vill inte verka tråkig men det har varit LITE för varmt de senaste dagarna!!!

1 MÅNAD KVAR!!!
Och det var den mammaledigheten det!!! Om exakt en månad börjar jag jobba!! Suck.............
Där kan vi verkligen säga att tiden gått fort, inskolning på dagis för Tess börjar om 10 dagar..HUR ska detta gå till??? Hon och jag har varit ett sen jag födde henne, hon är såå mammig och jag jätteblödig med henne..undrar vem som gråter värst när det blir dags att lämna?? Tror det var mycket lättare med Elisia, hon var mycket tuffare!! och vi med..man är mjäkigare med barn nr 2 tror jag!!! Hua..
Jag laddar nu inför hösten på jobbet, vet att det blir att göra och det ska faktiskt bli kul, det är nog själva tanken att Tess blivit så stor!! och att mammaledigheten på drygt 14 mån är slut!!!Men iom att man börjar jobba så blir allting lite mer allvar, eller mer ordning och reda..att vara mammaledig är ganska glassigt!!! (tycker jag!!)

Men nu ska jag inte tänka på dagen D då jag börjar jobba utan njuta av 4 veckors ledighet!!!!! Min semester kanske?
Simma lugnt i värmen!!

Kommentarer