"Catfight" i tvättstugan.....

..nja, fight blev det väl inte men en verbal sådan..
I eftermiddags när vi kom hem konstaterade vi att vi måste tvätta och eftersom vi inte bokat sprang Stefan ner och kollade och det var bokat men om den som ska tvätta inte kommit efter en timme är det fritt fram..så vid kl 17,00 var det fortfarande ledigt och vi började tvätta..glömde dessvärre bort detta så vid 19-tiden sprang Stefan ner och skulle lägga tvätten i tumlaren, kom upp rosenrasande och bad mig gå ner och prata med bruden som tömt maskinen på vår tvätt!!
Jag hann "ladda" på vägen ner och då hade hon låst in sig i tvättstugan så jag ställde mig att vänta utanför..tillslut öppnade hon och frågade, Vad är det nu då???
Jag som då var riktigt ilsk manglade henne totalt om vilka regler som gäller och att man faktiskt inte gör på detta viset och att det står svart på vitt på väggen att vi hade rätt att göra så här.., hon försökte försvara sig MEN det var inget jag ens lyssnade på..hur som helst efter min uppläxning sa jag att nu lägger jag min tvätt i tumlaren och den ska ligga där torr när jag kommer tillbaka så tog hon det, INNAN jag upptäckte att tvätten var sjöblöt och luktade inte nytvättad alls. Då förstod jag att hon stoppat vår tvätt innan den var klar och bara hävt ur den och lagt i sin istället vilket gjorde mig rosenrasande och hon som var på väg därifrån fick vackert komma tillbaka och plocka ur SIN tvätt som hon just startat...INTE MER ÄN RÄTT!!! Jäkla människa..
Så hon körde sin tvätt i centrifugen( dyngsur och ej tvättad alls) och jag la våran i tvättmskinen igen, ( på snabbtvätt då tiden runnit iväg)...
Det värsta var att bruden var riktigt uppnosig och otrevlig och körde med en massa argument om denna tvättid som hon faktiskt missat men inte enligt henne, det blev hon ganska snabbt varse då jag la på den tunga växeln och hon hade inte en chans!!!! Så den fighten vann JAG!!!!
Så kan det gå till när man delar tvättstuga med typ 50 andra människor...

Lite roligare då, har en grej på gång som jag inte alls vet hur den kommer sluta men jag har goda förhoppningar och det gäller mitt jobb. Har from 1 nov gått tillbaka till min ordinarie tjänst och det är inget jag är nöjd med, MEN går detta vägen så är det dubbelt så bra som den tjänst jag just lämnat!! OCH en jätteutmaning och sånt gillar vi!! Jag kan inte säga mer men jag återkommer med mer info när jag vet!!

Ni får två nya kort att titta på..
Ska på scrapträff imorgon på "scrappamemej", det är scraploppis och man får sälja saker man inte längre vill ha så man kan ju hoppas på nåt nytt kul!!

Och sen var det då det här med allsvenskan...fotbollsnerverna sitter på utsidan och jag tycker det är en evighet till söndag!!! Att Elfsborg vann igår var väl ingen surprise men det hade väl räckt med ett mål?? Hur som helst ska det till ett under att de tar guldet för oss men vem vågar säga till 100% att guldet är säkrat?? Drömmen nu är att få vara med i Halmstad på söndag..man vet aldrig!! Kan inte tänka mig nåt annat än att vi vinner den matchen..KFF är laddade och vägrar släppa ledningen de haft sen April..Ska de ta guld ska de göra det NU!!! Jag håller alla tummar och hoppas få fira på söndag!!!!

Kommentarer