Skogstokiga Dt-alster!

Halloj i väääärmen!!!
Jag klagar INTE, bara konstaterar att det är sjukt varmt..minsta ansträngning och man blir genomsvett...tycker det är skönt med värme och vi längtade ju efter den men måste det överdrivas så??..
Idag har vi haft kalas med släkten för våra födelsedagsbarn..jättemysigt och de är nöjda..leker som bara den med allt nytt..vi lyckades hitta lite skugga ute under en massa ekar och där blev det kalasfika..själv tycker jag det är skönt när allt är klart då jag inte gjort annat än stått i köket den senaste veckan känns det som..
imorgon på Tess riktiga födeledag kommer farmor och grattar och på lördag är det barnkalas sen ska det nog vara klart..nästan som ett kungabröllop, varför bara fira en dag när man kan fira i dagarna 4..haha..
Ska visa lite dt-aslter för skogstokiga idag!! Först ut ett bröllopskort i enkla färger , mycket vitt och lite rosa..i bakgrunden har jag embossat skogstokigas första swirl med vitt glitter pulver..en stor maffig vit rosett tycker jag också passar bra...
Närbild på den embossade swirlen...


På insidan har jag stämplar den runda" swirlcirkeln"..jättebra att ha inuti kort och skriva hälsningar i...


Det andra kortet idag är ett receptkort med min favoritcheesecake..
Receptstämpeln är specialbeställd och tårtbiten är en av skogstokigas.


Inväntar lite svalare temp innan jag tar tag i kvällens middag som är tacos enligt önskemål från gårdagens födelsedagsbarn, vi var ju på konfirmation igår så det blev ingen önskemiddag hemma. Vi tar det idag istället..
Imorgon börjar jag min andra semestervecka och håller vädret i sig blir det stranden..var ska man annars vara??
Vi får se vad det blir..skulle det regna finns några skåp och lådor jag lovat mig själv att ta tag i på semestern när det är dåligt väder!
Ha en trevlig kväll allihop!!
Kram Lena




Kommentarer

Maria sa…
Fantastiskt fina kort!
Ja, nog är det svettigt att stå vid spisen. Unnar dig en dag på stranden i morgon!Ska göra detsamma själv.
Maria