Flygpremiär och Gröna Lund!!

Hej på er!!
Jag och familjen har varit på minisemster i Stockholm, ngt vi länge tänkt göra men som aldrig blivit av. Men i torsdag flög vi dit upp och vi har haft en underbar helg! Detta var premiärtur med flyg för barnen och det var två pirriga tjejer som väntade på att få gå ombord...
Spännande värre..de tyckte det var jättekul, särskilt vid start och när planet svängde..

I Stockholm har vi bott hos min lillebror, vi drog med honom till Gröna Lund på fredagen, ngt som också var plnerat och önskat sen länge av barnen..här blev det åka av..vi var där i 6 timmar och ungarna hade nog klarat lite till..fast klockan var efter nio på kvällen..

Tess och pappa åker nya bergodalbanan för de små..


Elisisa som kollat flitigt på sommarkrysset skulle ju då åka allt..trodde hon..nu är de tju längdgräns på de större åkattraktionerna och det blev lite tårar här och där innan vi fick upp henne i "Vilda Musen"..jag..(kaxig), lillebror..(mindre kaxig då han åkt den innan)..och Elisia supertaggad..tills vi når toppen och första backen..då ser jag hur hon vitnar och det är vääääldigt högt och vagnen rycker kraftigt och hon vill bara ner..jösses...ner kommer man ju alltid men jag var livrädd...sen tänkte Tåmpa och jag att "den flygande mattan fixar hon ju...den ser ju inte alls farlig ut..haha..vi skrek alla tre och trodde aldrig den skulle ta slut..vi kände oss rätt misslyckade brorsan och jag..MEN tillslut skulle vi prova "kvasten"..Stefan och jag provade den först och gjorde bedömningen att hon skulle klara den..om hon själv ville och det blev succé..hon skrek (av lycka denna gång)..och skulle upp igen..den var verkligen superhärlig..lite högt i början men man kan ju blunda!!

Här kan man se mig kolla rakt in i kameran när vi susar förbi..



Och här åker Elisia..hon sitter som nr 3 på höger sida..inte så bra bild, det går ju rätt fort..
Vill du se hur det var..klicka HÄR!! Hittade klippet på Youtube!
Jag var sugen på att åka den nya "Insane" och gick verkligen och laddade hela dagen..men pallade inte..den är verkligen grym men sen är man ju sugen på att se om man klarar det..den tar mindre än en minut..men det blev inget denna gång,,kanske nästa..vill du se hur den ser ut kolla HÄR!!


Sen efter många års försök lyckades vi vinna en sån här..den blev rätt dyr men lyckan var stor!!
Det var ett äventyr att få med den hem till Kalmar..men det var det värt! 36 st chokladkakor innehöll den...



Nu är vi hemma och alla är nöjda men trötta. Och jag är tvärförkyld och kommer åka på en ordentlig förkylning..skit också..bara att bita ihop!!
Imorgon får ni se lite scrappat!!
Kram på er!!
/Lena





Kommentarer

Maria sa…
Vilken härlig minisemester! förstår att tjejerna tyckte att det var spännande - både att flyga och att åka karuseller och bergochdalbanor. Grattis till kexchokladen! Har aldrig haft så stor tur, men ibland har jag vunnit en liten chokladbit och det är ju också kul.
Kurera dig så att förkylningen sticker iväg snart.
Kram!
Maria
Evas Pyssel sa…
OJ oj oj det var tur att man inte var med för du hade ni väl lurat upp mig i de där farliga åkgrejerna ! Roligt att ni haft en sådan härlig minisemester. Gissar att Elisia hade fullt upp att berätta i skolan idag . Kram ma