Pirrig 7-åring!!

Ja ikväll har det varit en aning nervöst från en blivande skoltjej...nya skolväskan är inköpt..det skulle vara en sån man har på axeln..ingen ryggsäck här inte..det blev en svart med snobben på..Kitty fick alltså nobben..(av snobben..hahhaha..)...den har hon annars pratat om en vecka..men det var ju kul med lite variation!! Sen skulle det packas för man kan ju inte åka till skolan med en tom väska..pennskrinet åkte ned med nyvässade pennor, och skolkalendern hon fick i födelsedagspresent..sen kom hon, mamma, va tomt det blev i väskan...??..hajade sen att läxor och böcker skulle hamna där också och då blev hon glad!! Jag är nog också lite pirrig..vet eg inte varför men det ÄR ju en stor grej..även för oss föräldrar!!
Lite ovanligt nuförtiden är att hon och klasssen fått riktiga skolbänkar!!! Det har tydligen inte funnits på ett tag och jag vet inte varför de är tillbaka men jag gillar det!! Precis som på min tid..Problemet som jag och en annan mamma disskuterade då häromdagen..ska man ha bänkpapper då?? Det hade ju vi?? Finns sånt fortfarande..ja det lär vi nog bli varse misstänker jag!!
För att fira skolstarten ska vi då som utlovat göra en annan sak också imorgon...men det visar jag imorgon...
Lite scrappat blir det också ikväll...Ett bröllopskort som bara blev till..utan beställning eller ngt sånt utan bara på känsla..lite åt hösthållet kanske med lite murrigare färger och lyktan som jag bara tycker så mkt om..Alla stämplarna finns hos skogstokiga!!
Öppningen i kortet har jag gjort med spelbinders.
Lite trixigt att få till alla lager papper och själva stommen till kortet tig lååång tid...

Inuti lite enklare pyntat..

Du har väl inte missat att du nu kan köpa skogstokiga digitala stämplar...
Kolla i "sliden" i Skogstokigas blogg för att se motiven..
Spännande...

Det var allt för idag...
Vi hörs förmodligen imorgon igen!!
Kram Lena

Kommentarer

Evas Pyssel sa…
LYCKA TILL imorgon lilla skoltjejen och mamman med !! Tänker på er. Bänkpapper.......det var länge sen, men det var fint. Likadant med bokomslag. Det är många som har och det tycker fröknar är bra, för böckerna håller sig fina.Och så glöm inte att det ska vara namnetikett på . Annars får fröken bläddra och leta efter vems boken är. KÖP BOKOMSLAGSPAPPER !!!!!! KRAM från ma/mormor
Maria sa…
Ja, tänk, vad barnen blir stora fort. och att börja skolan är ju en jättegrej! Hoppas att första dagen ger mersmak - det betyder ju så mycket att man känner trivsel och glädje. Underbart bröllopskort!
Kram!
Maria
Anonym sa…
What a romantic card !!! Just love the hole on the front when the inside appears !!! Great idea !!!
Hugs
Mag :)