Rosa blommor och balkongrapport del 3

Gokväll denna fredag!!
Då var det fredag och jag myyser!! Tyvärr jobbar maken men töserna är hemma..eller..ja..hemma fast ute så jag ser inte så mkt av dem...håller på med fredagsmiddagen..grillspett..och min specialsuperdupergoda potatissallad..koka färskpotatis, efter du hällt av vattnet så blandar du i smör, hackad vitlök, hackad gräslök, sockerärtor, flingsalt...det är sååå gott!! Smöret smälter och potatisen blir ljuvligt goda...
Jag ska även visa ett kort med de fina blommorna och bladen och textstämpeln från skogstokiga..de är väldigt användbara. Ett ganska enkelt men stilrent kort...
Rapport från balkongen del 3

Ja nu börjar det hända grejer..endel av blommorna har fått åka ut då de var sönderbrända så nu är det nog dags för lite höstmys!!

Men det som än håller sig fint är..

Min chili..klockformade..de ska dock bli röda...

Äntlien håller mina tomater på att bli röda..denna bild togs igår och de har blivit liite rödare idag,,imorgon är det nog dags för skörd av den första!!!

Dessa är mycket större men ingen röd nyans ännu..



Melonen har deppat ihop lite..själva plantan är vissen och melonen har slutat växa men antar dock en gul färg så det blir nog en minimelon..



Det var allt för idag!!
Önskar er en härlig helg!!
Kram Lena



Kommentarer

Maria sa…
Ljuvligt kort!!!
Tack för tipset om potatissalladen, den varkar jättegod.
Vilka härliga grönsaker du får skörda.
Ha en fin helg.
Kram!
Maria