Mässinköp och nytt kort!

Hej på er!!
En hälsning till er som bor i mina trakter..hoppas ni inte blåser bort..vad är detta för väder?? Vi är aningen rädda att fönstrena ska blåsa in...kan inte låta bli att tänka på vår scrapkompis Susanne vars hus ligger i vattnet..hur har hon det nu..sjögång i huset..på riktigt!!
På tal om vatten så passar ju detta kort bra, dessutom är stämpeln lånad av just Susanne. Den blev snabbt en favortit och här har jag återigen embossat den istället för att stämpla med svart stämpelfärg. Målad med promarkers.
Snäckorna är utstansade dies, blommorna från WOC och bandet har jag hittat i en affär som är återförsäljare åt panduro i Kalmar. Textstämpeln är skogstokig!




Lite bildrapport från mässan..det är så härligt att botanisera bland alla dessa scrapprylar och hjärnan jobbar för fullt..man skapar medan man handlar!!



Här handlade jag nog mest, bra utbud och trevlig personal.




Lite av inköpen..




En endaste promarkerpenna blev det..men jag köpte ju en hel hög förra veckan här hemma i Artistbutiken.
Och EN distressdyna..har inte riktigt bestämt om jag ska lära mig måla med dessa dynor, jag ger aldrig upp mina pennor men kan vara kul med ett alternativ. Och denna köpes faktiskt i ändamålet att ha till kanterna på papprena då jag inte hittade min favorit "pinecone" från Versacolor.
Den lilla diesen till vänster blev jag överlycklig över att hitta, letade efter en liknande förra året utan resultat och provade den igår och den var perfekt!!






Massor och åter massor med papper...kan man få för många??






Detta blev nog favoriten..älskar ju muffins!!






Med allt nytt är inspirationen på topp och dessutom landade ett härligt brev från Skogstokiga Petra i lådan idag så nu är det bara att sätta igång!!
Det var allt för idag.






Kommentarer

Evas Pyssel sa…
Jättefint kort med sjöjungfru. Det var verkligen fint att embossa så där. Man får verkligen känsla av att hon ligger i vattnet.
Ja fy vad det blåser. Ajax snabbkissade ikväll.
Kram mamsen
Ellis sa…
Härligt muffinspapper, var kommer det ifrån? =)
En massa fina inköp som du gjorde och vad läckert kortet blev med embossat motiv!
Kram
Lena sa…
Pappret med muffins kommer från Teresa Collins.

Kram Lena
Viddan sa…
Alltid kul med nya inköp, men STOPP !!!! OMG vilket snyggt kort!!! Vad fint det var med embossat motiv dessutom. Ha en bra vecka!! Kram, Lena
Maria sa…
Åh, så underbart att få gå på scrapmässa! Grattis till alla dina nya "skatter".
Kram, Maria
Petra Maria sa…
Åhhhh. Vad mycket fint du har köpt :O)
Muffinspappret var superläckert!

Massor av Skogstokiga
inspirationskramar
från mig
Susanne sa…
Åååååh vilket ljuvligt bedårande kort....I LOVE!!! Tack för en underbart trevlig resa med er tjejer... Alltid så skoj!!!
Kan tala om att det är j...ligt blåsigt här hemma... en vinflaska lirkade sig ur vinstället och föll i golvet inatt.... men jag hade tur...den höll! Man sover faktiskt inte så bra när det blåser så här hårt men tack och lov så ska det bli lugnare tills imorgon.
Kramizar