En salig blandning på kort..

Idag har vi kastat ut julen..tänkte först bara ta granen men sen åkte tomtar och allt annat ner också..lika bra det! Och det är superskönt när allt ser ut som vanligt igen!!
Idag visar jag lite gamla alster..väldigt blandade teman..det första gjorde jag till min pappa till fars dag och grytan passar honom då han älskar mat och han ofta får en gryta med ngt gott i på fars dag. Skogstokig cirkelstämpel finns med.
Drar man i locket kommer själva kortet upp. Jag ritade mallen till grytan själv.


Sen kommer ett skogstokigt julkort, ganska enkelt. Jag embossade en av de skogstokiga bakgrundsstämplarna på ett vitt papper med bronsfärgat embossingpulver. Och den härliga "kransen" är målad med promarkers.

Sen hittade jag ett kort i datorn som inte alls passar nu men jag gillar kortet och det känns synd att inte visa det. Tror inte jag visat det innan..isf får ni titta igen. Skogstokiga svampar, pumpa, träd och fågelholk.




Jag vet temat på de kommande korten iallafall, det dimper ner bebisar till höger och vänster nu..
Ett är klart till min lillebror vars kompis fått trillingar. Det kortet är klart och jag visar ngn dag framöver. En vän till oss fick igår så det får bli nästa projekt...
Jobbardag imorgon igen och sen är det helg IGEN..ganska trevligt faktiskt!!
Men nu till scraphörnan..
Ha det bra!!
Kram Lena

Kommentarer

Viddan sa…
Du har något att hämta inne hos mig =)
Kram, Lena
Marie Havén sa…
Hej Lena!
Jag tar nog ut julen i helgen.
Så jätteläckra kort du gjort:)
Farsdag kortet är tufft,Jag tycker om trädet med holken,jag har oxå trädstämpeln från skogstokiga,man kan använda den till så mycket:)
Hoppas ni hadde en bra trettondags helg:)
Nu ska jag slänga ett öga in på din matblogg:))
Have a nice day!

Kramizar
marie.haven@hotmail.com
annkan sa…
Vad jag gillar ditt grytkort till din pappa- grymt läckert!!
Julkortet må vara enkelt- men ändå så fint!
Ditt svamp/holk-kort var också läckert med så många härliga stämplar.
Kram på dig och trevlig helg.
Vilka härliga skapelser Lena!!
Kul idé med grytan! Speciellt när det passar så bra då din far är matintresserad :D
Kan tänka mig att det blir en uppskattad gåva (att ge mat i present) till någon som redan har allt :)

Många kramar Petra
Ellis sa…
Jag gillar grytkortet, det är läckert! =)
Kram Elenor