Diamanter...

...vem gillar inte såna??


Jag har ju förmånen att vara omgiven av dem varje dag på jobbet och det är inget man tröttnar på..snarare tvärtom..jag vill ha fler och större..hehe..yrkesskada..


Så när StampArtic hade tävling om att göra ett kort i annorlunda form kom denna idé upp..tyvärr hann tävlingen ta slut innan jag hann färdigt med kortet..snark..lite surt!


Jag letade fram "mönster" på nätet och ritade en diamant på fri hand som fick bli mall..den är ju inte perfekt på ngt sätt som ni ser men ngt jag kommer jobba fram..en ny mall alltså som jag är toppnöjd med!




Enkelt dekorerad eftersom en diamant talar för sig själv..;-)




Har fyllt i konturerna med promarkers i svaga färger och förstärkt " blinget" med glitterlim..




Textstämpeln är skogstokig! En och annan låtsasdiamant prydde framsidan..


På insidan valde jag ett papper som symboliserade diamantens skiftande färger.. och så det perfekta motivet från skogstokiga.





Motivet är embossat i glittervitt och målat med promarkers..








Rätt ny och väääldigt användbar stämpel från Skogstokiga!








Ännu ett kort..

Här kommer ett studentkort med kille från Skogstokiga och bakgrund från Gummiapan.












Även textcirkeln från skogstokiga..




Snart är det Mors dag..har ni några planer? Jag hoppas på hyfsat fint väder så våra planer går i uppfyllelse. Har vi ngn plan B tro??
om vädret sviker...



Idag har mamma och jag sålt våra scrappade grejer på Lindsdalsdagen..(en liten "förort" utanför Kalmar)..mellan 10-14 och jösses va jag frusit..som tur är tog jag med vantar och täckväst men frös ändå och snart ska det va sommar..hua..bäst den sätter fart!


Det var en trevlig dag och vem vet, kanske är vi i den lokala tidningen nästa vecka..de var framme och kollade och plåtade våra saker..i så fall får ni se det här..




Det var allt för ikväll!!




Kram på er!!




//Lena



















Kommentarer

Marie Havén sa…
Hej Lena!
Ja, vem gillar inte diamanter, om jag nu hadde några, hihi!
Diamantkortet är jätteläckert, du är så påhittig.
Studentkortet är mycket fint, jag ångrar att jag inte köpte muren på mässan, får bli nästa gång.

På morgonen fick jag en jättebukett med liljekonvaljer, ljungört och midsommarblomster, Ted hadde plockat den igår. Blev så jätteglad. Vi ska nog åka till sommarstugan och fira min lilla mammma idag:)
Hoppas ni får en fin dag, och hälsa till Eva från oss:)

Kramizar
marie.haven@hotmail.com
Unknown sa…
Super fina kort båda två,
gillade din diamant.
Kram Elin
Petra Maria sa…
Du är en diamant du Lena som gör superfina kort! Lövli!!!
Massor av Skogstokiga bamsekramar
från mig