Julkort nr 48!

Vi kör på..här är julkort nr 48!!


Denna gången med ett motiv från magnolia som jag tycker är jättefin!

Jag provade en ny idé som jag hittade hos Camilla, en av Magnolias Dt:s..när man tryckt motivet mot stämpeldynan stämplar man av den mot ett vanligt papper ett par ggr innan man stämplar på pappret man ska måla, då får man mycket svaga konturer och när man målar försvinner kanterna lite och motivet ser mer "mänskligt ut och det blir inte så skarpt!


Det blir nästan ett svagt "skimmer" över motivet..






Jag målade med promarkers.


Jag såg att mamma skulle visa sina julkort ngn dag, får väl också göra det men frågan är hur??

Får fundera på det..


Ikväll jag mör, egentligen inget särskilt utan bara lite torsdagströtthet tror jag, men då hittar man ofta lite krämpor både här och där..har just nu ont i örat. :-S ...hmm..hoppas det beror på just tröttheten.

Det blir nog tidig sänggång ikväll..


Önskar er en trevlig fredag!!


Kram Lena

Kommentarer

Pillan sa…
Åh så fint motivet blev med svag stämpling... måste jag prova!! Du färglägger kanonsnygg och får till så fina skiftningar i klänningen!! Me like!! :-)
Kram
Lena sa…
Va fint, den tekniken har jag aldrig sett innan..
Har suttit o kollat i din blogg lite nu, såå många fina kort!!!

Kram Lena
Petra Maria sa…
Superfint!!!
Ohhhhhhhhhhhh visst är det snyggt med "No lines"-effekt. Det kommer jag även visa hur man kan gör med digiala motiv i min blogg :O)
Ha en härlig helg
Skogstokiga bamsekramar
från mig
Åhhhh, Vad fint det blev med den sortens stämpling. Tjejen har du målat så fantastiskt bra, är djupt avundsjuk på din kunskap!!

Hoppas att du får en härlig helg

Varma höstkramar till hela familjen!!

Veronica
Ojojoj, vilket underbart kort!! Jag har inte vågat mig på den där tekniken ännu men du får mig väldigt sugen för det blir en himla snygg effekt. :)