Alla hjärtans dagkort och trädet på plats!!

Hej på er!!

Som lite omväxling mot alla julkort så kommer här ett alla hjärtansdagkort.

Det går fort dit och det är ju kul med ngt annat nu!

Jag valde att göra kortet i vit/beiga toner och med Skogstokiga stämplar!






nu till ngt annat


Den är kort
Den är tjock
Den är tät
..och väldigt fint grön

...nu pratar jag om årets gran!

Detta är ett dilemma varje år!
Vi har oftast inte tid när det väl blir dags för inköp av detta träd utan det brukar sluta med att vi får gå till områdets centrum (som för övrigt brann ner i höstas) och där alla "fula" granar samlats..(om man nu får säga så??) Man får välja den bästa av de värsta granarna..
Varje år tänker jag att nu måste vi göra på ngt annat vis..

Varje dag på väg till skolan cyklar vi förbi granförsäljaren med de "fina" granarna..
Sen de sattes upp har vi varje morgon spanat granar och då jag ännu ett år får ge med mig om det där med kungsgran eller inte så helt plötsligt stog den där..vi cyklade förbi och när jag kört en bit så fick jag faktiskt vända..herrejösses..det var ju min drömgran..såg jag på lite avstånd. Vi vände Tess och jag och den var sååå fin..tät (vilket är viktigt för mig) och ja perfekt helt enkelt.
Jag messade maken och efter jobbet skulle han åka och fixa den då de stängde granförsäljningen innan jag slutat jobba.
Så via telefon lotsade jag honom fram till den..
Det var en prövning..tänk om han tar fel gran..
När han synat den så påpekade han att den var liten..verkade inte lika begeistrad som jag men han tog med den hem.

Igår tog vi in den...
Jo det var MIN gran..men herrans va liten den var?
oooppps...vi brukar ju få såga lite här och där..men inte i år..
Med pynt och allt på så är den SÅ fin..och jag våndades lite över hur kort den var men nu har jag vant mig!
En riktig "Kalle Anka" gran..det gick knppt hänga kulor i den då de inte kunde hänga fritt..

HÄR KOMMER DEN!!

Nähä...

en liten amaryllis först då..
Supervacker...eller hur?




min favoritkula...






Här är den..


Det var aningens svårt att ta kort i mörkret så det blir säkert ännu en bild när det är ljust ute.





Bilden blir aldrig rättvis på en gran...
Ikväll har även tomtar och annat pynt hittat fram ur gömmorna..vi är redo för jul nu!!!


Ha det gott!!


Kram Lena

Kommentarer

Evas Pyssel sa…
Jaaaa.... den var liten, men ruskigt vacker och välväxt.Du kan vara nöjd tycker jag . Jag undrar vad som blir din pappas kommentar ???? Han har fått så mycket beröm för vår gran så han kan nog ta i. Hmmm!!
Synd att jag inte visste att det fanns ett annat legobygge jag skulle rösta på . Jag blev helt fokuserad på fortet på skolgården som de byggt precis som det såg ut i verkligheten. Kramar mamma
Hej vännen!

Wow, vilket SNYGGT kort!!!!
Hjärtanet är såå läckert.

Gillar verkligen din gran, jättegullig och galet liten!

Julkramar till dig och din familj.
Lycka till på Barometern cup oxå förresten om vi inte hörs av innan dess...

Kramelikram Veronica
Hej Lena!
Ohhhh! så vackert Alla hjärtans dagkort du gjort. Stämpeln är så söt, me like.

Vita amaryllis är vackra, jag gillar vitt.

Eran gran är jättesöt, och fint dekorerad. Här är oxå allt på plats, och skinkan är i ugnen.

Tänk att det ät Julafton imorgon:)))

Nu önskar jag dig och din familj en Riktigt God Jul:)

Kramizar Marie
Petra Maria sa…
Taaaaaaaaaaaaaaaaaack söta du för paketet som jag fick idag. Skuttar runt av glädje och måste genast prova spetsarna till promarkerspennorna. Wihuuuuuuuuuuuuuuuuu vad nice alltså :O)
Du är superduperbäst
Skogstokiga julekramar
från mig