Favoriter...

Hej på er!!


Idag kommer ett smarrigt kort med lite favoriter till mig..hallon och recept på min "favvo"halloncheesecake..

Jag totalt älskar hallon och minns för ett par år sedan när jag bad Petra Skogstokiga rita ett motiv med hallon..rätt var det var mailades motivet och visst är den hur smarrig som helst..

Aningen pilligt att måla men kul om man gillar den och en utmaning.


Sen blev även mitt favoritrecept tillverkad som stämpel och har ni ej provat denna (har visat den förr) så måste ni om ni gillar cheesecake..den är gudomlig!!


Lite andra Skogstokiga stämplar finns även på detta kort..vikningen som jag ej har mall på men som går att klura ut om man är finurlig lärde jag mig av Eva på vår förra scrapträff.

Vikningen är superfin men det är pyssel att klä alla de "rutade" områdena...inget man slänger ihop på en kvart!


Har i vanlig ordning använt mina promarkers till färgläggningen!



Yummie...










Idag har vi stått på loppis för att försöka minska belamringen i vårt förråd genom att sälja leksaker och barnkläder..kändes som om vi hade lika mycket kvar när vi åkte hem..men några saker blev vi av med..

Eftermiddagsmys i soffan blev det sen och vi tittade på nya smurffilmen som jag bara sett början på en miljard ggr men nu såg jag hela och den var väääldigt rolig!! Väldigt "smurfig"...

Ikväll blir det melodifestivalen såklart och förberedelser inför vårt kalas imorgon då pappa i huset fyller år..

Önskemålet är den dära goda marängtårtan med rispuffar i..ni får kolla matbloggen senare..


Inget av mina gissningar på nya prinsessans namn var rätt men jag gillar de hon fick och jag är numera innehavare av två kungliga namn..jag heter både Eva och Viktoria..det ni!!

Jag tycker de gjorde helt rätt att välja ett namn DE gillar...:-)


ha nu en supermysig lördag!!


Kram Lena

Kommentarer

Pillan sa…
Gillar ditt kort supermycket! Ser så läckert smarrigt ut!! :-)
Kram
Anne sa…
For et herlig kort, så flott motiv og fine farger. :)

Klem, Anne.
Hej Lena!
Åhhh! så härligt vackert kort du gjort, man blir ju riktigt sugen på färska hallon:) Du målar dina motiv så fint:) och vikningen är oxå jättefin.

Idag har vi underbart väder Soligt och stilla vind:))

Hoppas ni får ett trevligt kalas och med God mat och Smarrig tårta;)
men det vet vi ju att ni får:)

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie
Hej vännen!

Sååå himla sött kort du har gjort....tokgillar det!!
Blir ju allt riktigt sugen på hallonen oxå när man läser.

Jag känner igen det där med loppisen. Förra gången jag stod och sålde så fick jag faktiskt en rejäl hög med kläder sålda ....men...jag lyckades ju även hitta saker som jag bara "måste" ha med mig hem...hur tänkte man där? Typiskt mig!

Får väl gratulera även dig till dina kungliga namn...Jag lyfter på hatten..hahaha


Ha det gott!
Kramelikram Veronica
Chris_P sa…
Så himla fint kort!!