Vååååår.....

Hej på er..


Ännu en dag med underbart vårväder och jag njuter..

Jag fixar för fullt på balkongen, vårstädar och gör fint..härligt att kunna vara där igen..det blir som ett rum till för oss..ni som varit med mig innan vet hur grön den brukar bli..vi brukar knappt få plats själva.


Än så länge är det gott om plats och jag har endast planterat penseér..man måste ju börja någonstans..och längre ner får ni se lite blombilder..


Jag ska visa två Skogstokiga alster..först ett påskkort. Jag har inte gjort så mycket påskalster än..börjar väl bli hög tid..

Men här kommer ett iallafall..




Kort nr 2 är ett smarrigt kort med en härlig chokladbakelse från Skogstokiga.
Den härliga kransen i bakgrunden har jag fått stansa av Anneli.






I torsdags for jag, barnen och mormor iväg för att köpa blommor..en sån härlig syn vi möttes sav och man kunde gå där hur länge som helst kändes det som..dessutom kan det vara svårt att bestämma sig..*host*..




Till barnens förtjusning fanns det gott om fjärilar..

ser ni den?



Efter mycket om och men så blev det blå/vita nyanser på mina blommor och favoriten blev denna..

Vacker eller hur?





Jag tänkte även peta ner lite tomatfrön i jorden och se om jag lyckas få till några plantor jag med..annars är det ju mamma Eva som är tomatproffs..och förresten..ni som inte sett hennes påskkrans hon visar idag..skynda er HIT..den är otrolig!!


Ha nu en fortsatt underbar dag!

Kram Lena


Kommentarer

Pillan sa…
Så fina kort du har gjort!! Penséer är vackert, men alltid lika svårt att välja ut vilka man vill ha... mina blev också blå-vita i år, men en lite mörkare nyans och så blev det minipåskliljor till... :-)
Kram
Iffa ...... sa…
Så fina kort! Härlig färgsättning på det första för fjädrarna ser underbara ut i färgen! Det andra är också jättesnyggt med en fantastiskt smarrig stämpel,hihi!
Åh, vad bra att jag alltid besöker dig då.........jag e hopplös med blommor så det ska bli jättekul att se din blommande balkong sedan! Kanske kan jag lära mig något längs vägen =)
Kram Iffa
Härliga kort, super, men vilken härlig syn i växthuset .........

Vi hörs av framöver..........

Kram
//anneli