Rapport från helgens scrapträff!!

Hej på er!!
Vilken härlig dag det varit idag..vi tog sovmorgon...Skönt..men va härligt att termometern på förmiddagen visade 20 grader!! Äntligen..då piggnade man verkligen till.
Då vi skulle på kalas blev det kortbrallor coh linne på vår cykeltur dit.
Nu är det nästan som finast i naturen, när allt är ljusgrönt och allt slår ut..och idag kände jag doften av syrener..underbart!!
Även igår hade vi en härlig dag, vi blev inbjudna till Anneli M för en scrapdag och det blev ett riktigt kalas då Anneli (numera S som gift) hade fyllt år OCH gift sig..Så jag tyckte en liten bröllopstårta var på sin plats..
Så här blev den..
På toppen hamnade istället för ett brudpar ett kattpar då Anneli är en riktig kattvän..
Ideén till katterna fick jag på en tårtblogg som en tjej som heter Johanna har..glömde skriva upp hennes bloggadress :-(
Tårtan uppskattades och vill du veta mer om innehåll och så vidare får du kolla in min matblogg lite senare..

Traditionen säger att det vankas utmaning på dessa träffar och vi fick i uppgift att göra en canvastavla och Anneli hade plockat fram papper och klippark som ingen av oss normalt använder (rent stilmässigt)
Det var verkligen kul och tavlorna blev superfina..se lite längre ner..


Till lunch dukades en fantastisk grekisk pytt i panna fram..har aldrig ätit men det var sååå gott!!
Jag har fått tillstånd av Anneli att berätta mer om denna rätt så det blir också på matbloggen!


Lite tillbehör också, två kalla såser och sallad..

Som grädde på moset (och extra greklands känsla åt vi ute med denna utsikt)

Svenska jordgubbar blev det till kaffet..de var faktiskt riktigt goda..
Vi har ju en jordgubbsfantast här hemma som godkände dem. (köpte några egna på vägen hem)

Vi gjorde mer än bara canvastavlor, jag fick med mig 2,5 kort hem..två helt färdiga och ett som jag påbörjade..de visar jag lite senare..
Här ser ni allas alster.

Tack tjejer för en jättekul dag!
Anneli M, Anneli S, Gunnie, Caroline och mamma Eva..
Ser fram emot nästa träff..

Glöm inte kolla stämplarna jag säljer under fliken till salu längst upp i bloggen...
Kanske finns en favorit där?

Nu blir det söndagsmys och kanske dags att packa upp scrapväskan från igår..

Ha en trevlig kväll..

Kram Lena

Kommentarer

Hej Lena!
Vilken härlig scrappträff du varit på i helgen:)) Häftiga kort, tavlor och smarrig mat, vad mer kan bli bättre:)
Och tårtan du gjorde, WOW! du är verkligen duktig:))

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie
Pillan sa…
Vilken kanonfin tårta du gjort!! Så mycket fina saker ni hann med att göra på träffen och alltid kul att prova på nya saker... :-)
Kram
Anneli sa…
Jag säger TACK en än gång för den helt sagolika tårtan. Vilket konstverk. Vilken mysig dag det var det lever man på länge

Tusen tack för allt..
Nu ser jag fram imot nästa träff så kul det ska bli,

Kraaaaaaaam Anneli
Susy sa…
Vilken tårta, så underbar!

Härliga bilder du visar!

KRAM SUSY
Millan sa…
Så mysigt med scrapträff!!!
Jag vill passa på att tacka så jättemycket för den fina candyn som landade i brevlådan idag, jag älskar verligen allt, och allt är nya saker för mig som inte handlat/pysslat på tre år förrän nu!!!Dom där vita papperen , är det tänkt att man ska vika dom runt ett kort? Var får man tag i såna,kan man köpa dom färdiga eller är det något som man kan stansa ut själv?

Kram Millan