Lilla Maja..

och med det menar jag att tusan vad tiden går fort..
Min äldsta brors dotter har tagit studenten idag och ja..nu låter jag väl som en gammal kärring men jag kommer ihåg första gången jag såg Maja..en liiiten tjej som bebis..och nu en nybakad student!
Jag önskar dig all lycka Maja.. <3

Kortet jag gjorde till henne blev så här..
Valde att göra kortet i neutrala färger som jag inbillar mig Maja gillar.. (med tanke på färgvalet på hennes gamla flickrum)
Motivet från Magnolia lånad av Anneli M. Tack!!!
Och den söra lilla charmen med fågelburen har jag fått av Anneli P och gissar att den kommer från PY Hobby. Tack även till dig  ;-)

Jag har målat med promarkers.
Papprena är köpta hos Linda-Marie på Baronen.


Och här har vi studenten..tror inte Maja har ngt emot att jag visar denna då man knappt ser att det är hon med allt hon fick runt halsen.. haha..
Det fick plockas av ganska snabbt annars hade hon nog drabbats av ryggont..sen bar det av på lastbilsflak med klassen för en rundtur på stan där alla klasser med inhyrd  DJ på varje flak tävlar om vem som gapar mest och spelar högst.. ;-)
Medans vi väntade på att alla lastbilar skulle ge sig av kändes det som jag befann mig på värsta nattcluben då musiken dånade och allt man hörde var "dunket".. och dieseldoften..(mindre angenämnt)..

En härlig kväll väntade sedan i trädgården hemma hos fam Q som bjöd på härlig buffé och tårta som JAG bakat och mer om den kommer på matbloggen..

En dag till nu sedan tar jag nästa semesterdag för att fira in sommarlovet för mina små tjejer.

Kram på er!!

//Lena

Kommentarer

Pillan sa…
Kanonfint kort och så fint i de ljusa färgerna!!
Jag lyckades höra "skrålandet" från de nybakade studenterna igår från jobbet... ojojoj, de måste hörts över hela stan! Satt med ett leende och en varm känsla inombords hur lyckliga de känner sig en sån dag!! Man minns ju liksom själv... :-)
KRAM
Linnea sa…
Vilket fint studentkort :)
Camilla sa…
Tack för supergod tårta!!1 Vilken succé det blev igår. Alla är nöjd och glada efter en rolig studentfest! Kram Camilla
Hej , ett underbart fint kort, igen .........

Härligt med student kalas nu är man spänd och se tårtan efter att man sett den du hade med här ............

Tittar förbi och hälsar snart skall in o handla .......

Kram
//anneli
Hej Lena!
Så urläckert studentkort du gjorde till Maja, verkligen vackert:) me like! Jösses vad blommor, ballonger och annat hon fick runt halsen:)

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie