Dags att blogga igen..:-)

Hej på er..
Nu är det länge sedan jag hörde av mig här men jag har haft semester..och då blev det ofrivilligt även semester från datorn. Den fungerar inte någe vidare i stugan där vi varit den senaste veckan!
 Men jag hade gärna haft den där..då vädret gäckat oss en aning..fast ni vet ju vad jag menar. Vi har aldrig suttit inne där så mycket som denna sommar..lite trist men mysigt har vi såklart haft ändå!
Jag badade EN gång..barnen varje dag, de är ju inte lika känsliga mot köld som vi lite äldre..haha..när jag badade var det 23 grader, sen skönk det raskt..slutade på 18..brrr..nä då skippar jag..lite bilder från badandet kommer längre ner!

Ett kort hittade jag i filerna..
Ett beställningskort till ett bröllop. 
Motivet är ett färdigmålat från LOTV (Lili of the valley).
Textstämpeln kommer från Skogstokiga.
Kanten är stansad med en punsch, inköpt på mässan i London av min mamma.
Så även dien runt om motivet.





Inuti brudparets namn med alfabetet Maddie Anne.


Även här textstämlar från Skogstokiga!
Snygg fjärilsbård som inte bara ger bården utan även de fina fjärilarna..


Nu lite badbilder..
Detta är ju det barnen längtar efter mest..att kasta sig i vattnet..
Elisia har dock erkänt sig som badkruka då hon velat endel..
men väl i..som fisken i ...ja ni ser ju...


Här visar inte Tess gradantalet utan hur många år hon är..
Ganska nybliven 5-åring ju..


Vi kollar läget innan...


...jag slänger mig iiiiiiiii......


Stoltaste Elisia simmar nu ÄNTLIGEN..helt självlärd..och begav sig ut på simtur till flotten som ligger en rejäl bit från bryggan..


En dag for vi iväg till barnens paradis, Barnens Gård som numera blivit tradittion.
Här trivs vi alla..

(Snyggaste tröjan har givetvis mormor stickat!!
Och på tal om mormor kan ni kolla var hon varit på semester HÄR!!)


Massor med söta djur, bla denna gosegris som vi inte kunde motstå...


...och dessa..så små, så små...



Tyvärr blev det inga fler bilder från denna dag då kameran tvärdog..batteriet..jag har inte laddat den på 1,5 år men just denna dag valde den att lägga av!
Bra tajming! NOT...
Så därför blev det inga bilder från den härliga vattenlandet..
25 grader i DET vattnet men med ca 17 i luften blir det ändå inge vidare att bada..
Jisses vad vi frös...

Trots vädret så har vi haft en härlig semester tillsammans..
Och som avslutning på den fick vi ju strålande sol både lördag och söndag!
Alltid ngt..

Idag bar det av till nytt dagis, nytt fritids och vanliga jobbet..
Och värsta dagen är nu avklarad..

Nu hoppas jag scraplusten infinner sig på riktigt..
Fast det vet jag att den gör! ;-)

Ha en fortsatt bra vecka!!

Kram Lena

Kommentarer

Otroligt fint kort! :) Var gärna med i min candy som pågår nu! :)
Vad mysigt ni haft det , men nu förstår jag att det återgår till det normala igen ...............jag tycker det är rätt skönt faktiskt ..........ser fram emot att få se lite mer fina kort här på bloggen...........

Kramar
//anneli
Majsan sa…
Men guu vilket vackert bröllopskort, helt helt underbart :)

Såå härliga sommarfoton :)

KRAM MAJSAN
Pillan sa…
Härliga bilder du visar på dina söta tjejer!
Kram
morkaren sa…
Et meget sødt kort, og billederne af din datter med badering O.S.V. er vidunderlige, dem må du lave et LO af. knus morkaren.
Ulla sa…
Så underbart kort och så söta brudparet är.
Kram Ulla
Hej Lena!
Kul att läsa din härliga blogg igen:)
Ni verkar ha haft en så fin semester vecka, och så härliga sommar bilder du visar:))

Bröllopskortet är så fint, me like:))

Ha en fin fortsatt vecka

Kramizar Marie
Evas Pyssel sa…
Fint bröllopskort...hmm måste ta tag i det. Ska det bli en blinkande tårta på det ???? Jag är lite sugen. Härliga barn och glada bad. Duktig simmerska !!! Tur att ni fick två sköna utedagar.
Kram mamsen