Jag har scrappat....

..kan ni tänka er..äntligen fick jag lite scraplust!!
Den har inte funnits på evigheter..

Jag var ju tvungen att prova min nya kantstans från MS, "cherry blossom"..visst är den ljuvlig?
Det blev ett kort utan motiv men med en textstämpel från Skogstokiga!!
En del andra dies jag lånat av mamma..
Kanterna på det blå pappret har jag sytt med maskin, bladen är från en magnolia-die, de underbara snurriga blommorna har Marie skickat till mig!! *GLAD*




Snart ska ni se att jag är i full gång med scrappandet igen..det gäller bara att ta sig tid till det..

Nu till gårdagens skörd då jag och tjejerna åkte hem till mina hemtrakter för att plocka blåbär,,
Det finns MASSOR!!!
Hyfsat snabbt fick jag ihop 5 l..med bärplockare..idag satt vi, maken och jag och rensade blåbär i solen på balkongen (det tog sin lilla tid) ..så nu är det bara syltkokeriet kvar..skulle gjort det också idag men kunde inte ställa mig i köket med dagens väder..vi får ta det imorrn ;-)


Detta är ändå det bästa man kan hitta i skogen, tyvärr var det väldigt torrt i marken men några små rackare hittade vi..
Efter skogsrundan bjöd maken på grillat och vad det blev ser ni på min matblogg framöver..HÄR!!


Ha nu en trevlig fredag!!

Kram från Lena


Kommentarer

Tjenare!
Kan inte annat än hålla med om att gula kantareller är underbart gott....den bästa svampen som finns! Och blåbärsbilden du visar....säkert att inte detta är din "matblogg"...hahaha...Imorgon blir det kanske en runda till blåbärsskogen. Vi får väl se vad dottern vill hitta på. Plocka bären är hon inte överförtjust i men att äta dem kan hon få medalj i!

Jättefint kort du har gjort och vilken fin textstämpel dessutom.

Ha det bäst kära du!
Kraaaam Veronica
Evas Pyssel sa…
Där fick ni lite jobb med att rensa blåbär. Mycket bättre att plocka för hand och sen lägga dem direkt i frysen, eller koka sylt eller vad man vill. Jättefint kort !!! Kram mamma
Anna sa…
Så fint kort! Roligt att plocka blåbär när det går så fort. Jag plockar helst för hand, då jag avskyr rensningen. Gott med kantareller!

Kram Anna
Iffa ...... sa…
Hej!
Älskar verkligen denna färgkombinationen, så fint och jag tänker direkt på det vrålsnygga pappert från Maja Designs senaste kollektion.
Vad fin den vita ramen var och så snyggt när man syr på papprena!

Oj, vad blåbär =) det som är så gott.
Vi hade kvavt här hela dagen igår och kvällen bestod av över 3 timmars åskoväder och strömavbrott......så det var den filmkvällen......not!
Idag är det helt gråmulet....fy vad ledsamt.

Önskar dig en fin helg!
kram Iffa
Majsan sa…
ÅHH vilket vackert kort, kanstansen är vekligen helt underbart fin, supersnyggt.
Åh vad mycket gott ni hittat i skogen :)

KRAM MAJSAN
morkaren sa…
Lækker lyse farver. knus morkaren.
Hej Lena!
Wow! så läckert kortet blev,kantstansen är så fin:)) vackra färger:) Visst är de fina de snurrade blommorna. kul att du tyckte om dem:)

Men vad blåbär du plockat, och kantareller som är så gott:))

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie