Min adventskalender!!

Hej kära besökare!!

Idag har vi haft årets sista scrapträff i Nickebo! 
Som vanligt en supertrevlig dag med härlig gemenskap och mycket pyssel! 
Blandade alster har skapats idag, mycket julkort såklart, Anneli M slog rekord i skapade alster kan man nog säga.kolla hennes blogg imorgon..tror hon visar då! 
Jag gjorde tvärtemot alla andra helt vanliga kort, vi ska ju stå på marknad imorgon och behövde lite annat än julkort! 

Idag var dagen då vi bytte adventskalendrar. 
Tändsticksaskar, papper, dekorationer, och så hemliga kalenderpresenter!! 

Jag knäckte ideén om att jag ville ha en tomtesäck på toppen..som lucka nr 24!! 
Och så blev det..
De fina kalendersiffrorna är från Skogstokiga, de är digitala. jag skrev ut dem ngt för stora för att klistra direkt på askarna och gjorde då en annan lösning, ett band limmat  i asken och siffercirkeln limmad på det..

Papprena kommer från Maja design och Reprint.

(jaha och nu flyttade sig hela bilden?? )











Min kalender fick Gunnie!
Hoppas du har nytta och glädje för de små presenterna under December månad! :-)
Den sista nr 24 är lite större och jag hade huvudbry om min skulle hinna "hem" i tid..beställde den i god tid men fick den först i onsdags..puh..så är det när man beställer utanför Sveriges gränser..det är bara att hålla tummarna!! Men nu ligger den i säcken..

I nästa inlägg ska jag visa bilder på de andra kalendrarna, har inte hunnit fixa till dem ikväll..

Vi har lite sjukstuga här hemma, Tess har haft feber sedan i torsdagskväll..har varit pigg idag men blev hängig ikväll igen.
Hoppas hon är pigg imorgon igen...vi har en del inplanerat..kalas, fotbollsmatch, julmarknad...
ja vi får se..är man sjuk så är man... :-S

Har även passat på att "leka" frisör ikväll..har klippt maken sedan 9 år tillbaka..och ikväll var det dags igen. Tur att han nöjer sig med den enda frisyren jag kan..även Elisia ville få sig en omgång och hennes hår borde vara lätt, det är ju rakt..men då måste man ju få det  RAKT och jämnt!..och jag är ju inte den som lämnar det "ok"..det ska vara perfekt!! 
Vi får väl se hur de ser ut i dagsljus..höhö..

Tack för att ni tittade in här..

Ha en härlig söndag!!

Kram Lena

Kommentarer

Iffa ...... sa…
FANTASTISK KALENDER!!!!!
Säcken är ju såååååå snyggt där på toppen!! Jag älskar din färgkombination, riktigt gammaldags juligt och underbart mysigt.
Så finurligt det blev med öppningarna på lådorna.....ibland blir det inte som man tänkt och då är det så kul att se att vi oftast löser våra problem på ett alldeles utmärt och snyggt sätt,hihi.
Ni kommer få en så härlig jul med dessa kalendrar, hade varit så roligt att få göra nått sånt här =) Men jag hoppas mina barn får glädje av min kalender =)

Ja, nu är det mycket som härjar i samhället och att var sjuk är ingen hit, det kommer när det kommer och man får tänka att det ändå går över ganska fort och att man oftast är frisk!

Hihi, ja det här med att klippa rakt på hår är inte lätt, varenda litet hårstrå som hamnar fel på ett rakt hår syns direkt ju =)
Klippte mycket när jag var yngre men både sonen och dottern vägrar låta mamsen klippa så här är det bara att vandra iväg till frisören och betala de hutlösa summorna det kostar idag.....allra helst på en son som behöver klippa sig stup i kvarten =)

Ha en fin dag idag och hoppas sjukligen piggar på sig!!
Petra Maria sa…
Alldeles, alldeles fantastisk!
Skogstokiga bamsekramar
från mig
Evas Pyssel sa…
Din kalender är hur TOPPEN som helst. Jag vet hur mycket tid och tankar du lagt ner på den. Känn dig stolt !!
Ska bli kul med marknaden och ny design på vårt utställningsbord.
Kram mamsen
Pillan sa…
WOW vilken fin kalender du har gjort och säcken på toppen gillade jag jättemycket, så passande!! Hoppas alla är friska idag så ni kan hinna med allt enligt planerna.
Hoppas ni får en härlig söndag!!
Kram