Snart Lucia och nytt experiment..

Nu är det sena timmen när detta inlägg kommer..
Jag är ju en nattmänniska, inte lika mkt som förr då 02 var hyfs tidigt men jag lägger mig sällan före 24..
Men jag gillar nätterna..det ger ro och lugn..
Ikväll då barnen lagt sig drog jag igång med ett nytt projekt..medan jag åt frukost vid datorn i morse fick jag en "a-ha" upplevelse som jag hoppas gick vägen..när jag såg inspirationsbilder insåg jag att, det här MÅSTE va ngt för mig!! 
Min mor och far kan nog hålla med när de ser vad jag hittat på..när jag var liten skulle man samla på olika saker..kanske känner ni igen er, jag samlade på brevpapper, suddigum, pennor, ja diverse såna prylar men faktiskt en sak till..ngt som doftar gott..jag håller nog på denna sak tills jag vet hur resultatet blev för ikväll har jag gjort egna..
Vågar ni gissa vad? ;-)

Det roliga med detta "nya" projekt är att jag kan kombinera det med scrap..hehe..

Jag lovar att bilder kommer..(om det blev bra)

Men jag ska visa ett av årets första "Luciakort" med härligt motiv från Skogstokiga..en liten stjärngosse..
Målad med  copics.



Lucia är snart här och vi får njuta av en liten tjej som övar luciasånger här hemma...
Dock lär jag inte njuta när det blir dags att stiga upp i ottan för att se förskolans luciatåg som går av stapeln kl 07.00 på luciamorgon..och då ska de vara klara och ombytta..alltså bör man vara där minst 06.40?????????
OH MY.....

Gäsp.....zzzzzzz...zzzzzzz....
och dessutom utomhus..men det kanske finns en tanke att vi ska hålla oss vakna där..hehe..

Dags att ladda för torsdag..snart är det helg igen..

Önskar er nu god natt!!

Kram Lena

Kommentarer

Hej Lena!
Det ska bli sååå spännande att få se ditt nya projekt:)
Åhhhh så vackert lussekort du gjort:) du är så duktig:)
Jag gillar oxå att sitta uppe sent och pyssla när det är tyst och lugnt:))
Jag kommer ihåg den tiden när barnen var små, och man övade julsånger med dem. Det var en härlig tid:) Hoppas ni får en vacker luciamorgon:))

Må så gott, och var rädda om er där ute i halkan

Kramizar Marie
Evas Pyssel sa…
Hmmmm vad är det nu du hittat på ? Du kanske behöver något från "din" garderob ? Haha !!!
Kram ma
Iffa ...... sa…
Härligt med barndomsminnen =)
Jag gissar på antingen tvålar eller ljus! Ska bli spännande att se om jag har rätt =)

Så sött kort du gjort, underbar stjärngosse!
Ja, tidigt att stiga upp........men det finns ju inget underbarare än att få höra sina små änglar sjunga och stå i sina fina linnen och ljus i handen eller huvudet =)
kram Iffa