Skogstokigt bröllopskort!!

Hej på er...

Jag har haft en härlig lördag!
Lite mamma/dotter-tid med äldsta dottern..vi begav oss till Blomsterlandet för att köpa blommor till balkongen!
Vi fick inte med oss några direkta blommor hem..utan en massa roliga kryddor..har aldrig sett dessa innan..
Och med begränsad odlingsyta så är årets plan att ha så mycket ätbart som möjligt på balkongen..
På bilden nedan ser ni mina nya kryddor, bla chokladmynta, ananassalvia och curryört..vad man kan göra med dessa kommer jag skriva om på min matblogg..kolla där..

Dagens kort är ett DT-alster år Skogstokiga..
Jättehärligt brudpar, målat med copics och no-lineseffekten..
den fina kantstsansen fick jag låna av Gunnie på senaste träffen, tror den var av märket tonic.

Missa inte erbjudandet från Skogstokiga i Maj månad!! 
Kolla bloggen..





Här nedan ser ni de nya kryddorna...
De doftar helt underbart!


Imorgon är det seriematch och vi styr kosan mot Möre där vi senast plockade hem första priset i cupen.
Vi hoppas såklart att vi har turen med oss även imorgon..

Imorgon ska även ett viktigt mail skickas, och förhoppningsvis ska det skapas lite nya kort!
Har en massa digitala motiv att skriva ut,,
...det finns att göra med andra ord...

Ha en fortsatt trevlig kväll..

Kram Lena


Kommentarer

Ulrika sa…
Vilket fint kort! Kantstansen är verkligen fin, ska nog köpa den tror jag :)
Roligt med nya kryddor, vi har också planterat i veckan, men det blev det vanliga gräslök, dill och jordgubbsplantor! Kram
Iffa ...... sa…
Dina färglagda motiv med utan linjer är så fantastiskt snygga varje gång!!!! Denna stämpeln = urläcker =) Älskar den kortvikningen och håller själv på med en sådan nu, går att variera så mycket beroende på stans man använder, den du lånat här var så fin!
Klart ni tar hem det idag, det är nog er lycko-plan ni skall till idag,hihi.
Men vad fräckt det låter av namnen på det du köpte till balkongen, har aldrig hört det men äta nyttigheter som samtidigt heter choklad.........fullpoängare ju,haha! Gick förbi fina blommor i fredags men var lite osäker på om det fortfarande är för kallt för att planera........men nu i veckan skall det ju bli 20 grader så det var ju synd jag inte köpte mina blommor. Smart att plantera sånt som går att äta, skall ha det i baktanken. Här brukar det bli tomater men inget annat.
Viktigt mail, nu blir jag ju nyfiken =)
Ha en underbar dag med fotboll och kortskapande!!!
Kramizar
Lene sa…
Så fint kort och du har inga svarta streck på detta, jättesnyggt!
Så fina blommor du har på trappan!
Ha en skön söndag!
Kram Lene
Paula sa…
Såååå fint kort! Verkligen stilrent kort!
Hej Lena!
Såååå otroligt vackert bröllopskort du gjort. Så snyggt med no-lineseffekten och du färglägger ju såååå läckert:))
Gillade även den fina kantstansen du använde:))
Läckra kryddor du köpte:)
Hoppas matchen gick bra:)

Ha en fin vecka:))
Kramizar Marie
Varje gång jag kikar in här så får jag av någon anledning sån oemotståndlig lust att skapa. Inspirationen flödar verkligen över inne hos dig och det här bröllopskortet är helt enkelt ljuvligt. Underbar färgläggning och det blir så vackert när du målar med osynliga konturer!

Så härligt det låter med mor-dotter-tid och de spännande kryddorna som ni hittade! De ska jag hålla utkik efter också när det blir dags att påta i min norrländska trädgård. Snön är borta, men ännu är det lite för kallt i både luften och marken för att plantera. :)

Ha en härlig eftermiddag, kram!