Skogstokigt cas-julkort!

Clean and simple..ja så är dagens kort!
Jättehärligt motiv från Skogstokiga som jag minskade ned rätt rejält och DET blev attans så pilligt att måla.
Stansade sedan ut motivet med en rund die.
Målat med copics.

Clean and simple .. yes, today's card!
Very Beautiful designs from Skogstokiga that I reduced down quite dramatically and IT became so damn fiddly to paint.
Punched since the subject with a circular die.
Stained with copics.



Pall-makeover..
Denna pall har drällt i källaren ganska många år, tappat gnistan är väl det minsta man kan säga!
Fick en liten idé på Pinterest och den fick ganska snabbt nytt liv..

Före..


Först klädde jag om dynan med ett favvotyg...stjärnor på vilket är helt min stil..


Slipning och lite vit färg piggade upp..

...och så här blev det!!
Kan inte annat säga än att det blev väldans bra!!


-------------------------

Ursäkta den dåliga bildkvalitèn nu..det gick undan på plan idag..

Stor dag..
Tess fick bara för någon dag sedan reda på att lördagen träning förvandlats till träningsmatch!! 
Den allra första riktiga matchen!!
Tjohooo vilket liv det blev här hemma, genast började hon öva målgester och prata taktik..
Tror inte hon sov en blund i natt..
Och det kan man väl förstå..
Matchen spelades i tre "halvlekar" a 20 min och första fick hon vakta målet..med en inlevelse som roade de flesta i publiken..
Detta ögonblick har hon väntat på läääänge..
Hon själv placerade en vattenflaska vid ena stolpen och en extra boll vid andra, precis som proffsen!!


Det märks att hon spelat med Elisia och de andra i vårt lag..hon vet hur det går till!!
Det övertrampet såg vi inte, haha..


Sedan fick hon spela ute och ja..det resulterade i 5 gjorda mål och målgesten fick vi se..önskar jag kunnat visa er.. :-)
Att matchen sedan slutade med förlust (7-15) lägger vi inte någon energi på.. ;-)
Huvudsaken att hon är nöjd..och det är hon!



Lördagseftermiddagen har gått i lugnt tempo..underbart!
Att inte göra något alls..jag har bara sytt om två kuddar, packat allt för morgondagens basar, fixat färdigt pallen, scrappat några kort.. ;-)
Nä.. men det har varit en härlig eftermiddag.. :-)

Som sagt, imorgon bär det av till Torsås för basar..mamma och jag säljer scrappade kort och annat!
Välkomna dit!!

Kram Lena

Kommentarer

Hej Lena!
Såååå enkelt läckert kort du gjort,
du får alltid till det:))
Pallen får Gärna flytta hem till mig;) den blev jätte fin:))

Så härliga foton på målvakten Tess.
Synd att de förlorade, men ibland är det bra också för då blir det roligare nästa gång de vinner;)

Hoppas det gick bra för er på marknaden:)

Gjorde din äppelpaj i helgen, sååå jäkla god. Familjen hälsar och tackar:))

Må så gott
Kramizar Marie
Anna sa…
Vilket fint kort!! Gillar att motivet är målat i starka färger, så snyggt!
Tack också för din fina kommentar hos mig :)
Kramis