Julklappsetiketter och lucköppning!!

Halloj...

1 December idag..vilken skillnad på känsla från dag till dag..ena dagen grå November och andra dagen vintrigt December..och genast blir allt mkt mysigare!!
Stjärnorna är på plats..vi har nästan bara stjärnor numera..barnen har vår enda adventsljusstake.
Är man stjärntok så är man.. :-)

Idag ska jag visa en hel hög med julklappsetiketter..dessa gick åt på julmarknaden vi var på förra söndagen.
Väldigt enkla då motivet räcker bra som dekoration...botten på cardstock och spets att fästa på paketet med. Pappret kommer från Reprint.



Texten inuti är en Skogstokig stämpel..


Här kommer pappret också från Reprint.


Textstämpel från Landstoken..


Reprint papper på nästa..


Som utlovat kommer här en bild på alla våra adventskalendrar vi bytte förra helgen!
Min har ni ju sett för ett tag sedan..



och här är den superfina jag fick!! 
Gjord av Gunnie!
 Jag är sååå glad för den och idag efter alla barnens kalendrar kom jag på..jösses jag har ju också en att öppna!! I första lådan låg helt underbara charms..en av dem hamnade på ett kort direkt.. :-)



Förra året gjorde jag ju denna till barnen här hemma. Gjord av de stora tändsticksaskarna..
Glömmer aldrig kassörskans min när jag lastade upp dessa 24 askar..hon tittade jättekonstigt på mitt inköp och jag sa bara..-ska göra en adventskalender!! haha..
Vill du se mer bilder på denna klicka HÄR!


På tal om kalendrar..idag for vi iväg allihop utom Elisia som var kvar hemma..
Hon ringer till pappa och meddelar att hon hört ett konstigt prasslande ljud och upptäckt att Bells, vår hund..gått lös på chokladkalendrarna, de stog lite illa till och hon fick tag på dem..men hon hade bara öppnat en lucka i varje så barnen får väl bjuda på det. Hon fick ju ingen kalender så detta var väl hämnden..

Nu blir det mys resten av kvällen!

Kram på er och ha en härlig 1:a advent!!

//Lena

Kommentarer

Fina julklappsetiketter, visst är det kul med egen adventskalender ????????

Dina barns kalender är bara så fin kanon........
Ha en skön advent
Kram
///anneli
Iffa ...... sa…
Tjenixen =)
Så snygga tags du gjort till julklappar, förstår att dom gick åt för det är så mycket snyggare med en sådan här istället för en klisterlapp!
Ja ni har verkligen gjort så fina kalendrar allihopa, så kul idé att göra och byta sinsemellan....en charm....kan aldrig vara fel och de är ju alltid så snygga, fin 1:a julklapp med andra ord =)
Barnens du gjorde förra året = så fin!
Hihi, förstår att kassörskan kollade konstigt på dig....fniss......själv var jag ju lite mesig i år när barnens skulle göras och köpte i två omgångar,haha!
Önskar dig en fin första adventssöndag!!
kramiz
Hej Lena!
Sååååå underbart fina julklappsetiketter du gjort:))
Så kul att få fina charms:)) Måste vara jättespännande att få öppna en ask varje dag:))

Nästa år får du göra en egen till Bells:)
Idag snöar det hos oss, det är sååå vackert:) men kallt -12 grader:)

Må så gott
Kramizar Marie